Abonelik

 Kovala



"Beni Tanımadan Yargılama"
(Romantik Bir Kamyon Arkası Yazısı)

sözlükçülerin eski sevgililerine açık mektup

saygıdeğer hanımlar,

bu sözlükçü denen yaratık tarafından fazlasıyla mağdur edilmiş ve edilmekte olduğunuzun farkıda olduğum için böyle bir mektup yazma gereği duydum. görüyorum ki sözlükte adınıza açılmış başlık sayısı 1971'i bulmuş. birçoğu deli saçması olan bu başlıklardan sözlük yönetimi de o kadar sıkılmış olacak ki, eski sevgili ile ilgili bir şey aratmaya kalktığımızda "daha önce bu konuda açılmış bilmem kaç başlık olduğunu biliyor musunuz", diyerek ayar veriyor adamlar.

üşenmedim sizin için araştırdım. sözlükteki çevremi sonuna kadar kullandım ve en fazla rağbet edilmiş eski sevgili başlıklarını listeledim:

. eski sevgili (1521)
· eski sevgiliden geriye kalanlar (816)
· eski sevgiliyle arkadaş kalmak (573)
· eski sevgilinin attığı mesaja alternatif cevaplar (403)
· eski sevgilinin durduk yere araması (396)
· eski sevgilinin yeniden sevgili olması (375)
· eski sevgilinin yeni sevgilisi (351)
· eski sevgilinin evlenmesi (332)
· eski sevgilinin rüyada görülmesi (306)
· eski sevgiliye söylenen son şarkı (299)
· eski sevgiliyi özlemek (292)
· eski sevgiliye şarkılar (226)
· eski sevgiliyi unutmanın yolları (222)
· eski sevgiliye rastlamak (218)
· eski sevgilinin mesaj atması (217)
· sevgilinin eski sevgilisi (214)
· eski sevgiliyi hatırlatan şeyler (213)
· eski sevgili bir eşya olsa ne olurdu (205)

gerisi yarrak kürek muhabbeti. aslında şu entry dolu başlıklar da yarrak kürek muhabbetiyle dolu. kimisi bildiğin ağlak sözlükçü tribi. loser ayağından pirim yapmaya çalışan götlekler "aşığım, terk edildim acı çekiyorum" mesajı vererek ortam yaratmaya çalışıyorlar. kimisi harbici şerefsiz, köylü kurnazı yavşaklar size mektup yazıyor akıllarınca. bunlar da kendi içlerinde farklı kategorilere yarılıyorlar. mesela sizin okuduğunuzu bilerek size yaranmaya çalışan sümsükler var. bir de sizin okuduğunuzu bilerek sizden rövanş almaya çalışan ezikler var. demet akalın şarkılarında gibi yaşıyor bazı erkekler bu hayatı. bu tip kadına alışkınız da erkekte çok çirkin duruyor yahu. neyse cinsiyetçi dil kullanmaktan kaçınarak devam edelim gözlemlerimize.

bana kalırsa bu eski sevgili muhabbeti çevirenlerin büyük bir kısmı zaten kaybetmeye mahkum ergenler. hangi salak, hayatını eski sevgiliye adar bunu anlamakta zorlanıyorum. (mecnun hariç, o bu mevzunun dışında. keza kerem ve ferhat'ı da bir kenara ayrımalıyız). bir kısmı da hayatı boyunca hiç sevgilisi olmamış otuzbirciler. sürekli eski sevgili muhabbeti çevirerek kendilerini kadınlar konusunda başarılı ve tecrübeli olarak göstermeye çalışıyorlar. bu arada bir nemfoman ya da kazanova meraklısı denk getiririm de üçbeş fantezi yaşarım diye hesap yapıyorlar. bunlara kolpacı diyoruz.

şimdi bu kolpacıları bir kenara bırakırsak. gerçekten eski bir sevgiliye sahip olmuş diğerleri, çakallar, yavşaklar, ağlaklar ve kurnazlardan bahsediyorum. evet bir zamanlar gerçekten bir kadınla zaman geçirme şansına sahip olmuş bu adamlar neden sizleri muhabbet mezesi olarak kullanmaktan vazgeçmezler? iyi yürekli, yumuşak kalpli hanımlar sizler bu elemanların samimiyetine inanıyor olabilirsiniz hala. ama ben bir kovalak olarak kendimi uyarmak zorunda hissediyorum. bu gibi tiplere yüz vermeyin. sonra yıllar boyunca muhabbettiniz açılır her ortamda. tarzınız, saçınız, götünüz başınız muhabbet mezesi olur. hem siz mağdur olursunuz hem bizim kafamız sikilir.

mektubumun bu ilk bölümünün sonunda hepinizin gözlerinden öpüyor ve sevgili seçme kriterlerinizi sözlükçülerden yana gözden geçirmenizi öneriyorum.

4 yorum:

deniz dedi ki...

demek sözlükçüler hep erkek öyle mi?

Kostak dedi ki...

efendim burada şair sözlük erkeklerine seslenmeyi tercih ediyor. üstelik eski sevgili başlığına rağbet edenlere baktığımızda genellikle erkekleri görüyoruz.

sözlük hanımlarına dair de söyleyeceklerimiz olacaktır..

Adsız dedi ki...

zaten sözlük karı kaldırma yeri, biz de gerizekalıyız sümsük gibi ağlayarak prim yapmaya çalışıyoruz. neyse ki bu mektubun yazarı yaranıza ilaç olmuş sevgili bayanlar, gidin sevişin onla. adam üşenmemiş bu kadar kasmış başkalarını ezerek prim yapıyım diye. siz de kırmayın bu çocukcağızı, gidin verin ona. yazıktır. emeğine deysin bari.

Kostak dedi ki...

içgörünüzden dolayı sizi kutluyorum sayın suser. sizin salık vermenize gerek kalmadı zaten, sözlükçülerin eski sevgileri akın akın geldiler bu yazımızdan sonra otağımıza. yine de ince düşüncenizden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.